vrijdag 30 augustus 2019

Handigheidjes

deze keer wil ik jullie uitleggen hoe je een quiltmotief op de juiste maat maakt
Hiervoor gebruiken wij een Quilter's Assistant.

op de middelste ring zoek je de maat op van je afbeelding die je wilt vergroten
in mijn geval is het plaatje 4,5 inch

ik wil hem vergroten naar ongeveer 10 inch want dat is de maat van mijn quiltblok
dus draai ik de buitenste schijf met de 10 inch naar de 4,5 inch van de binnencirkel

dan kan je in het enlargement vlakje zien hoeveel procent ik mijn afbeelding moet vergroten
zoals je ziet is dat 225 %

met deze gegevens kan ik naar mijn printer

stel de vergroting in, kan dit niet op je eigen printer neem dan de gegevens mee naar de kopieshop

printen en klaar!!!

zoals je ziet moest ik in delen printen maar mijn vergroting is gelukt.
dit keer heb ik een quiltmotief gepakt maar het werkt natuurlijk ook met vergroten van een patchworkblok.

ik heb de tekening overgenomen op Quilting paper,
dit is dun papier dat je kan gebruiken om een quiltpatroon te maken
(maar ook heel geschikt voor paperpiecing)

deze afbeelding kan ik op mijn top spelden en doorquilten maar je kan er ook een doordrukpatroon van maken.
dit laat ik in een volgend blogje zien!

voor bestellen van de materialen, KLIK

Geen opmerkingen: