donderdag 10 april 2014

bloggersblok 67

deze week het blok van Diana

In de bijlage mijn blokje voor de bloggersquilt

Ik vond het best moeilijk om een blokje te kiezen vandaar dat ik pas zo laat iets opstuur. Ik heb gedacht aan een Dresden Plate maar zag die toen al op je blog verschijnen.  2 keer hetzelfde is niet leuk dus verder denken.

Ik heb de top van mijn "Some of my favourite blocks" quilt erbij gepakt en gekeken naar wat ik toen gekozen heb en wat me leuk zou lijken in de bloggersquilt (geen dubbele en iets wat qua formaat goed past).  Uiteindelijk heb ik gekozen voor dit blokje dat Nocturne heet.  Behalve de gebogen naden is het geen al te moeilijk blok.

Hieronder nog wat extra informatie uit Blockbase :
Syndicated column written by Loretta Leitner Rising for the Chicago Tribune in the 1930s. There were hundreds of Cabot patterns that were sold mail-order and grouped in booklets. The same patterns were also sold by the Spinning Wheel syndicate and the Progressive Farmer. The Cabot column began in 1932 and continued through the decade. Patterns were reprinted in the 1960s and '70s by several small publishers but are currently out-of-print again as far as I know. Wilma Smith writing as "Nancy's" indexed the Cabot patterns. Many of those attributed to Cabot by various indexers are probably NOT actually from that source.
Groetjes,

Diana





Hier  is het patroon!

4 opmerkingen:

Pauline zei

Wat een leuk blok!

Frederika zei

Het is weer een lievie. Mooi zo in die kleuren

Miranda zei

Even mijn complimenten geven Jacqueline op de schitterende bloggersquilt!!!! Het is nu al een plaatje. Veel succes en plezier met je plannetjes!

Ineke zei

Die heb ik nog niet eerder gezien, met zo'n gebogen rand. Heel erg mooi!!!

Liefs, Ineke