maandag 29 april 2019

Fasturn

Tijdens een cursus werd ik gewezen op Fasturn, 
de perfecte manier om steeltjes en tunneltjes te maken.
( er zijn verschillende maten te koop      klikkerdeklik )

een schuin gesneden strook van 1 inch stik je dubbel, goede kant naar binnen
in dit geval stik ik minder dan 1/4 vanaf de vouw lijn.

na het kort knippen van de naad, schuif je de hele tunnel op het buisje.

er kan een ruime meter in 1 x op het buisje
( voor langere stukken laat je op de helft een stukje open en keer je vanuit het midden)

het uiteinde vouw je op en je schuift het dunne steeltje met aan het einde de krul
door de buis heen naar boven en draai hem vast in het dubbel gevouwen stukje


en dan trek je voorzichtig terug, zodat het tunneltje keert door het buisje heen.
(ik moest het even een paar keer doen, voorzichtig en rustig aan)

maar ik heb een prachtig 1/8 takje !

een maatje groter maakt 1/4 , 
ook handig en super snel.
bijkomend voordeel vind ik zelf dat het mooi blijft, geen rafels en
als je het wat langer laat liggen blijft het mooi in model!!!


1 opmerking:

Ineke zei

Ziet er handig uit!!!