woensdag 13 mei 2015

verdrietig....


21 jaar geleden zette ik mijn eerste stappen in de kinderopvang, eerst als gastouder en toen via kinderdagverblijven naar het peuterspeelzaal werk.
van juf met staartjes naar 8 jaar geleden mijn eigen speelzaal!

en wat was het trommelen leuk!
met heel veel knutsels, veel muziek, en gekke feestmutsen.
boeken over krokodillen en uiltjes met een oranje sjaal,
met zijn alle kamperen,

tot dikke pret als kerst engeltjes met
 mijn " rechter en vaak ook linker hand"partner in crime, lisanne.


nu kan ik heel erg mijn hart gaan luchten over onze politiek, de nieuwe regels waar ouders hun vrije keuze in verliezen, 
 en de zin en onzin van het gemieren.... van de ggd,
 ik ga het niet doen... 
vooral omdat het behalve geen zin, ook de energie niet meer waard is.
en na heel veel tranen, kwam dus deze week de beslissing dat we niet verder gaan.
en dat de speelzaal deze zomer zijn deuren zal sluiten!
met heel veel verdriet dat zeker!
inmiddels zijn de ouders op de hoogte en kan ik ook hier mijn verhaaltje plaatsen.
nog een paar weken........
we gaan er nog volop van genieten!


23 opmerkingen:

Jeanneke zei

Wat een zwaar weer waar jij in zit. Tegenwind is (te) zacht uitgedrukt.
En ik met mijn tegengas gisteren... slaat nergens op.
Hier valt niets tegenin te brengen.
Sterkte met het afscheid.
Groetjes,

Jeanneke.

Francis Gortmaker zei

O, wat jammer voor je!

Terray zei

Niet leuk :-( sterkte x

Wilma Kuin zei

Oh zo niet leuk!!

Ageeth Dorsman zei

Ach, wat een verdrietig bericht... Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd, want het zal een groot gemis worden.
Groetjes van Ageeth

Anoniem zei

Nou dat is zeker erg verdrietig, vreselijk wat er tegenwoordig allemaal kapot wordt bezuinigd. Heel veel sterkte en geniet nog even van de laatste schoolweken. Groetjes, Brigitta

Anoniem zei

Dus nu toch. Die stomme regels die je nu nekken. Ik vind het echt erg voor je. Sterkte met alles.

Anita zei

Wat vreselijk verdrietig om zo je levenswerk te moeten afsluiten. Ik wens je veel sterkte maar ook plezier de laatste weken.
Maar hoop en denk ook dat je weer een andere invulling mag en kan krijgen.

Marguerite zei

Wat een verdrietig bericht.
Al die bezuinigingen je word er niet vrolijk van. Sterkte.

Saskia Smit zei

Maar dan wens ik je toch ook veel plezier bij het vinden van een nieuwe uitdaging!

Sis Voorn zei

Sterkte ermee ! Ik snap goed wat je bedoeld...hier in huis waren *werk in de jeugdzorg na 32 jaar* afgelopen verhalen het afgelopen half jaar.
Mensen zijden tegen ons, kop op er komt iets anders voor in plaats ! Het klopt 💋

Anoniem zei

Goh, wat vind ik dit erg. Sterkte.

Marja zei

Dat is helemaal niet leuk!
Neem de tijd om 'afscheid' te nemen om daarna op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging.
Sterkte!

Groet,

BezigeBijMirjam zei

Vreselijk moeilijk moet het geweest zijn voor je om deze beslissing te nemen. Dat wat je met veel liefde hebt opgebouwd moet je afsluiten. Ik wens je hiermee heel veel sterkte. Probeer nog volop te genieten van "jouw" kindjes de komende weken. En hopelijk komt er weer een nieuwe uitdaging op jouw pad. Lieve groet.

Judith zei

wat verdrietig, ik hoop dat je er iets moois voor terug krijgt waar jij je weer helemaal op storten kunt. Nu nog maar even proberen te genieten van de komende weken. Sterkte en succes.

quiltlodge gerda zei

Het is toch niet te geloven .....
Heel veel stekte Jacqueline!

Frederika zei

Uff vreselijk, ja de regering laat veel kansen liggen.
Sterkte Frederika

quiltingmieke zei

piep
meid, krijg koude rillingen van je verhaaltje, wat erg voor je, als je dit met je hele hart hebt gedaan...dat blijkt ook uit de leuke foto s
Dit verdien je niet!!!
Dat die dikke heren en mevrouwen achter hun bureautjes eens een beetje meer verstand zouden hebben he..
vele troostknuffels

mieke

Marians Quiltblog zei

Ja dat zal zeker pijn doen. tot zo'n besluit te komen is al wat maar dan ook daadwerklijk de knoop doorhakken is verdrietig. Sterkte de komende tijd en geniet van die heerlijke kids.
marian

bep zei

Houd de moed erin, ik wens met jouw mee op betere tijden, Bep

Monica zei

Wow, ik kan mij voorstellen dat dit jou veel verdriet doet. Veel sterkte

quilting Jeannet zei

Het lijkt wel overal hetzelfde, lees het nu pas op je blog, hier bij vriendin precies hetzelfde verhaal, al twee keer.....fusie op fusie en uiteindelijk toch stoppen, jammer, heel erg jammer, had de indruk dat het jou echt op je lijf geschreven was. Sterkte er mee.

Annemieke zei

Akelig dat je je werk zo moet afsluiten. Ik hoop dat je wel veel mooie en leuke herinneringen hebt. Sterkte!
Groetjes
Annemieke