zondag 15 maart 2015

Over aaistoffen en een krans

Ja ik weet het wij quilters zijn dol op stofjes aaien.
Maar er is aaibare stof en aaibare stof.
Nee ik bedoel geen bontjes, 
Ik bedoel witjes, die van zo een mooie zachte kwaliteit zijn dat je er een dekbed van wilt.
Gisteren waren er mooie witjes binnen gekomen, en waar de onderste wat stug voelde waren de bovenste twee echt heerlijk zacht.
Een aantal klanten keken me meelevend aan, hihihi, wie gaat stof nou aaien.
Nou er is mooi een stukje meegegaan, voor een cathedraalwindow kussen wat ik wil maken.
Er ging ook iets anders mee, nl een charmpack in stoere kleuren.
Ik had al een leuke zakjes krans maar die was na al die jaren wel wat uitgezakt om het maar zo te noemen. Dus hophop even kettingnaaien op de machine en met een hulpje bij het zakjes vullen.
Is deze krans ook weer opgeleukt, gezellig voor in de etalage.
Zo nu ga ik de zondag vullen met het opruimen van mijn hok, want daar is de spreekwoordelijke bom ontploft......


4 opmerkingen:

Jeanneke zei

Zo zeg, die krans vind ik léúk!'Barcelona', daarmee kan het ook niet anders. Brengt een beetje (veel) Gaudí in huis / winkel. Geniet ervan.
Fijne zondag,

Jeanneke.

Anoniem zei

Die krans ziet er gezellig uit maar die quilt erachter is supermooi om te zien.
Ik ben ook gek op witjes.
Een bom die ontploft is wel zo lijkt mijn huis er altijd wel zo uit te zien.
Groetjes,
Marjan

Ineke zei

Die kransen zijn zo mooi en blijven geweldig. En ik ben ook gek op witjes, vooral de aaibare ;-)

Liefs, Ineke

Monica zei

Leuk hoor weer een 'verse' krans en wat die stofjes betreft: ik kom ook even voelen en aaien hoor...