donderdag 8 mei 2014

blok 71


 deze week het blok van Françoise.

Whirling Star

Vorig jaar zag ik een quilt (in een boek) waarin dit blok is gebruikt. Het patroon is voor het eerst gepubliceerd in de jaren ’30. Ik vind het een fijn blokje: zowel in een grote als kleine uitvoering. Ondanks de diversiteit aan malletjes is hij makkelijk te maken: er zijn geen kruispunten en het rondje kan worden geappliqueerd.

Op mijn blog van 29 november en 4 januari kun je diverse resultaten zijn. Ik heb hem dit jaar ook gebruikt voor mijn mysterie De Hof van Adriana. (16 x 16 cm)
Een leuk blokje, in welk kleur of sfeer dan ook!.

Veel plezier met maken.

Françoise
www.fabricwonderland.blogspot.com

 hier staat de link!

3 opmerkingen:

Frederika zei

Zo'n ronde vorm doet het toch altijd weer goed. Hij is mooi.

Pauline zei

Dat is een leuk blok - waar zijn mijn stofjes!

Anny zei

Leuk blokje. Het "draait"ook echt!