dinsdag 25 februari 2014

goede doelen

al heel lang twijfelde ik of ik niet iets meer kon doen met onze geweldige hobby.
via mijn club maken we vaak blokjes voor droomdekentjes waar 1 van onze leden dan met haar groep in Joure weer hele mooie quilts maakt.
tot ik voor de tweede keer een Little quilt of love maakte voor een gezin van de speelzaal.
wat een verdriet zit er achter zo'n quiltje en wat zijn ouders blij met dit kleine gebaar.
toen ik op facebook las dat ze een nieuw contact persoon zochten voor het ZMC, hoefde ik eigenlijk niet lang na te denken.  Dit wil ik wel doen!
Wil je meer lezen over dit doel of zelf misschien wel wat doen?
Hier vind je meer informatie!!!

Vanaf de kleine quiltjes is het maar een klein stapje naar een volgende goed doel.
de babytjes die het wel halen zijn vaak heel klein en kwetsbaar.
Hiervoor is een nieuw project gestart.
inktvisjes haken, nu ben ik geen held met haken (anders gezegt ik kan het niet echt zeg maar)
maar ik heb het geprobeerd en het lukte, een duidelijk patroon met alleen maar vasten haken.
even goed opleten op de juist materialen!!!
ik hoef alleen nog oogjes, daar ga ik maar eens rustig voor zitten.
Hier vind je meer informatie over dit doel!



3 opmerkingen:

Anny zei

Little quilts of love quiltjes. Wie weet hoeveel troost ze kunnen geven?
Mooi dat je je zo inzet voor anderen!

Pauline zei

Succes in je nieuwe taak!

Judith zei

mooie doelen allemaal! een kennis van mij haakt ook al een tijdje aan de inktvisjes, zo mooi zoals die ukkies zich daaraan vasthouden :0) succes!