vrijdag 20 januari 2012

huisjes, boot en een beer?

het was een behoorlijk drukke week deze week!
 de post bracht een serie boeken van Sanne van Havelte, een stuk jeugdsentiment dat ik met heel veel plezier aan het herlezen ben!
maar gelukkig groeide er ook weer een paar huisjes!
15 zijn het er, sorry voor de slechte kleur vd foto ('savonds genomen)
 achter sommige raampjes kijkt een chinees meisje of jongetje naar buiten!
 een stofje met een dierbare herinnering aan een lief klein meisje dat uit china kwam!
ik maakte een welkomsquiltje met een rand van deze stof!
 het zijn de nationale voorleesdagen op de speelzaal, bij ons geen beroemdheden die voorlezen maar de lievelingsboeken van de kinderen die worden voorgelezen door de mama's.
natuurlijk sluiten de knutsels aan op de verhalen! en wat een mooie Bobbie beren werden er geschilderd!
 vanmiddag konden we het niet laten toch even naar wijk aan zee te rijden!
en het vrachtschip te bewonderen dat daar zo dicht op de kust lag!
 het weer zat niet mee maar achter glas met een appeltaartje was het prima te doen!

toen het droog was toch even erheen gelopen! goh, wat een drukte daar! maar ook een mooi gezicht!
tenslotte natuurlijk hier langs!
de eerste dag van de 10 kampen is begonnen en robbin speelt daarmee!



13 opmerkingen:

Anje zei

Oh het is wel imposant hoor zo'n schip dat vast is komen te zitten op het strand....
Wat een speciale raampje in je huisjes, geweldig!
Huisjesgroetjes, Anje.

Pauline zei

Wat een lieve huisjes!
Het gestrande schip was een mooi uitje, even lekker naar het strand en dan ook nog lekker koffie met gebak erbij.
Succes voor die knappe oudste van je, ik hoop dat hij wederom bijzonder succesvol zal zijn.
Groetjes, Pauline

Miny zei

Leuke huisjes heb je. Wat grappig dat je de boot daar op het strand kunt bewonderen, hij ligt wel erg dichtbij.

Goed weekend!

Groeten Miny

Ellie zei

Wat leuk eens te horen/lezen dat iemand de boeken van Sanne van Havelte leest. Mijn zussen en ik lezen ze zo nu en dan ook weer eens. Héérlijk! Veel plezier ermee.
Groetjes, Ellie.

heleen zei

Hoi. Ik lees de boeken van Sanne van Havelte nog regelmatig over, ik heb de hele serie in mijn boekenkast staan.
leuk dat meer mensen van deze boeken houden. Geniet er maar lekker van.

Marloeskreatief zei

je huisjes zijn leuk ,maar je blauwe kleed is echt super ,ben volger geworden en zeer benieuwd wanneer het helemaal af is heel mooi hoor,gr marloeskreatief

LuAnn zei

My first visit to your blog; I love your quilts. The photo of the ship is great. I would have loved to have seen it.

Miranda zei

Wat een lieve bewoners heb jij in die huiskes wonen! EN die beer is al echt duidelijk te zien. Wat knap toch. Ik weet nog heel goed dat er maar weinig peuters zijn die zulke knappe gaven hebben! Enne is het lostrekken nog gelukt? Ben benieuwd...fijn weekend

betty prins zei

Wat een schattige huisjes, zo lief met het kleine meisje erop!
Spannend die boot zo te zien liggen, ben benieuwd of hij al weggesleept is?

katrien zei

Wat een leuke huisjes.

MarianneD zei

Prachtige huisjes Jacq!
En dat schip...gelukkig is hij nu weer los...wel raar om hem zo dichtbij tezien he?

Balsemien zei

Wat een leuke huisjes maak je. Ik hou er wel van als ze qua kleur een beetje op elkaar afgestemd zijn en dat heb je prachtig gedaan!

Wieke van Keulen zei

Mooie huisjes, Neeftje. En die boot, dat was wat, hè. Om jouw vraag op mijn blog te beantwoorden; de brochure paasballen breien kun je bestellen bij 't spoeltje in almere en het nieuwe boek "Arne & Carlos breien op hun paasbest" komt in februari uit.