woensdag 30 december 2020

Een Batimore kerstquilt

 

In 2014 begon ik aan wat een enorme uitdaging was,
de Baltimore kerstquilt.

Niet aan een stuk door, maar van 1 december tot 1 januari 
kwam de groen roze schoenendoos uit de kast

Dit jaar was alles anders, begon ik al eerder aan de blokken
en door corona was er meer tijd voor

Het is een leerquilt, mijn liefde voor applicatie maakt een reis door deze quilt
niet ieder blok perfect, veel technieken kwamen in de loop van de jaren voorbij

Mijn favoriete techniek noem ik de Rita manier, die ik leerde van Rita Verroca.
Zij kwam twee keer naar nederland om les te geven in onze winkel.


En dus werd het laatste kleine blok gemaakt

onderweg naar het middenblok, en o wat had ik daar tegenop gezien


Onzin, het was geweldig om te doen, ik heb genoten van ieder steekje

een kleine aanpassing in het patroon gemaakt, geen zwaard en een lijstje ipv de pijp.

En dan is zomaar het middenstuk klaar!!!!

Tijdens het kijken naar darten zijn de randen een piece of cake!!!


Onder toeziend oog van Scooby,


Tadaaaaaa!!!
En o jongens wat ben ik blij met het resultaat!!!!!







8 opmerkingen:

Ineke zei

Prachtig ✂️❤👍

quiltingmieke zei

piep wat geweldig !! knuf

Coccinelly zei

Ziet er geweldig uit.

Sandra68 zei

Hij is werkelijk prachtig! Veel werk zeg, maar het is het waard!

Wapiti zei

dat heb je geweldig gedaan!!!!!

Lida ootes blom zei

Zo.....die is echt prachtig!!!!!

Annelies zei

Super !!

Magda zei

echt heel mooi geworden,prachtig,